tirsdag 16. februar 2010

Hjem kjære hjem..



Dette er den andre bakgården her på Iguana, det er deilig å slappe av i hengekøyene med utsikt til "hagen" med banantrær og diverse:)



Dette er bakgården utenfor rommet mitt, her finnes en svært god hengekøye (til tross for ekstreme knirkelyder), sitteplasser og ikke minst en klessnor for tørking av klær!


Her på Iguana føler vi oss hjemme:)



Do og dusj båser!




Nå har jeg altså vært her i Nicaragua i tre uker, og selv om jeg ikke akkurat har skrevet så mye om de tre ukene i Guatemala føler jeg det er på tide å skrive en smule om mitt nye hjem, León!

Da vi første dagen gikk ut av flyplassen i Managua traff varmen oss som en vegg; vi som trodde vi hadde blitt avklimatisert i Guatemala, den gang ei.. Vi ble hentet i en taxi som kjørte oss til vårt hjem for de neste tre og en halv månedene; Casa Iguana! Et stort bygg med to slags bakgårder og ca 15 rom som nå huser ca. 26 studenter! Jeg ble tildelt et tomannsrom som jeg deler med Carina, som også har vært en av reisekompanjongene mine i Guatemala! Veldig fint å få bo med noen man kjenner litt fra før i hvertfall:) På rommet vårt er det to senger, to nattbord og et klesskap som vi deler, god plass forsåvidt! Ellers er det også en vifte på rommet som vi er veldig avhengige av siden det om natten blir utålelig varmt og ekstremt dårlig luft hvis den ikke står på.. Vi deler dusj og do alle sammen, type båser som ikke er særlig lyddempende, så vi hører godt når noen er dårlige for å si det sånn.. Men men, alle har blitt dårlige på et tidspunkt så nå har vi vel begynt å bli vant til det...

Casa Iguana har fått navnet sitt fordi det tidligere var masse Iguanar på taket.. Nå er det ikke lenger noe særlig iguanaer å se, men derimot et par flaggermus, noen få kakkelakker og massevis av gekkoer.. Trodde egentlig jeg skulle være mer skeptisk til småkryp, men det går overraskende bra, en dag fikk vi til og med besøk av en rotte.. og gekkoene spiser jo myggen så det er vi glade for:)

I bakgårdene bruker vi tiden vår til å sysle med ulike studieoppgaver, lesing, ballspill, kortspill osv.. Det hender også at det blir litt soling, og her om dagen ble det til og med regndans når det etterlengtede regnet kom for første gang på de mange ukene jeg har vært ute å reist.. I tillegg har vi et lite kjøkken hvor vi kokkelerer alt fra lunsj, middag, kveldsmat og dessert:) Føler meg svært så hjemme allerede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar